1. Ana Sayfa
  3. Zakopane Beskyd Tepesine Teleferik ile Seyahat
Trendlerdeki Yazı

Hazırlıklar

Giewont yazısından sonra ikinci günü sizlerle paylaşmaya devam ediyorum.Kaldığımız yer Zakopane yapısını tam olarak yansıtan bir villa idi. Villaya varmadan önce önünden geçtiğimiz yerel bir marketten ekmek, peynir içecek bir şeyler aldık ve emin olup onlar hep çok daha doyurucu ve gayet de uygun fiyatlı oldu. Villa da üstümüzü değiştirdikten sonra yemeklerimizi yedik. Yemeklerimizi yerken aynı zamanda ertesi gün için neler yapabileceğimizi planladık. Yine erken kalkmalıydık çünkü teleferik ile Beskidy tepelerine çıkacaktık.  Sabah erkenden kalkarak hazırlıklarımızı yaptık iyi giyinmeli idik çünkü zirve gerçekten soğuk olabilirdi. Hava durumunu kontrol ettiğimiz de zirvedeki sıcaklığın -3 dereceleri görebileceği yazıyordu. Ödünç aldığım kaban eldiven atkı ve bereleri giydim. Villadan teleferiğe doğru yürümeye başladık.

Teleferik Macerası

Teleferiğe kadar yaklaşık 25-30 dakika yürüdük. Pek de yakın sayılmazdı. Ama temiz hava, muhteşem bir manzara, harika yollar bu yolu zevkle yürümemizi sağladı. 25-30 dakikalık yürüyüp teleferik girişine geldik. Erken saat olmasına rağmen önümüzde epey bir kalabalık vardı. Yaklaşık 2 saat de sıra geleceğini düşündükçe ayakta beklemek biraz zor oldu. Sırada beklerken Teleferiğin hemen yanında bulunan hediyelik eşya satan küçük dükkanları ziyaret etme fırsatım oldu. Ağaçtan el yapımı küçük hediyelik eşyalar içlerinde en ilgimi çeken eşyalardı. Ancak içlerinde çin yapımı sadece para kazanmaya yönelik hediyelik eşyalar Zakopane’nin yapısına ters olsa da her yerde görebiliyorsunuz.

Polonya Slovakya Sınırı

Teleferiğe gitmeden önce biletinizi almanızı internetten almanız iyi olacaktır. Çünkü sıra beklemeden binmeniz bu sayede mümkün olacaktır. Bizim ilk deneyimimiz olduğu için beklemek daha uygun oldu. Bilet alırken Beskidy tepesinde 1,5 saat beklerseniz 75 Zloty ücret ödüyorsunuz. Zaten kesinlikle orada bu kadar zaman bile anca yeterli olacaktır. Normal de teleferik gidiş-dönüş ücreti ise yaklaşık 100 Zloty. Sıra geldiğinde teleferiğin sol ön tarafına oturmamız manzara açısından daha güzel olacağı söylendi. Bizde hemen hızlıca hareket ederek sol ön tarafa doğru oturduk.Zakopane Beskyd Tepesine Teleferik ile Seyahat

Zirve Keyfi

Çok keyifli ve konforlu bir yolculuk ile zirveye ulaştık. Muhteşem güzellikleri ,ormanın yeşilliği, karın kasvetli ama dinginliği ruhumuza işledi. Zirveye ulaştıktan sonra 1,5 saatimiz vardı. Biraz etrafı izledikten sonra zirveye doğru yürüyüşe geçtik. Yerlerde kar üstünde yürümenin verdiği hazzını hiçbir şeye değişemem. Kar üstüne bastıkça çıkan ses beni mest etmeye yetiyordu.

Zakopane Beskyd Tepesine Teleferik ile Seyahat

Dünkü Giewont yürüyüşünden sonra bu kısa yürüyüş pek zorlamadı. Zirveye vardığımda soğuk sert rüzgar, yüksekliğin ve dağların ihtişamı insanın derinliklerine işliyordu. Tam o noktada Polonya ile Slovakya sınırı bulunuyor. Doyasıya fotoğraf çekmek o güzellikleri içime hapset ve daha sonra anımsamak, yaşadığım güzellikleri hatırlamak için güzel bir yol.

Ama dönüş vakti geldi işte. 1,5 saat gerçekten çok çabuk geçti. Biraz daha hızlı adımlarla yaklaşan teleferiğe binmemiz gerekiyordu. Ve vaktinden biraz daha önce beklemedeydik. Yine teleferiğin ön kısmına oturmak için biraz hızlıca hareket ettik. İniş çıkıştan kesinlikle daha zevkliydi. Tüm inişi video ile kayda aldım. Ama gözüm hiçbir zaman kamerada olmadı . Daima gözlerimle manzarayı izledim. Anı kaçıramazdım. Sol tarafta uçsuz bucaksız ormanlar, sağ tarafta dağın yüksekliği ve teleferiğin hafif sallanması muhteşem deneyimdi. İniş sırasında gördüğüm ceylanlarda üstüne kaymak tatlısı gibi oldu.

Baskyd Zirve

Zakopane’ye vardığımızda saat yaklaşık 16.00 civarıydı.